Üdvözöljük a Pannon Archív Dokumentumkezelő Kft. megújult honlapján!
Örömmel tájékoztatjuk, hogy az elmúlt években tevékenységünk, ügyfélkörünk jelentősen bővült, piaci pozíciónk megerősödött. Bármilyen kérdésük, problémájuk merül fel a dokumentumkezeléssel kapcsolatosan, keressenek minket.
Iktatástól az iratmegsemmisítésig készséggel állunk rendelkezésükre.
Tisztelettel, arra kérjük Önöket, hogy gondosan járják be honlapunkat, tájékozódjanak szolgáltatásainkról!
Szeretnénk részletes információkat nyújtani tevékenységünkről. A fejléc menüiben fő szolgáltatásainkkal, a címoldalon az általunk érdekesnek tartott, rövid esettanulmányokkal és megoldásokkal ismerkedhet meg.
Fontos: Kizárólag a jogszabályi feltételeknek maradéktalanul megfelelő, időtálló, professzionalista megoldásokban vagyunk érdekeltek. Kérésükre felmérjük iratanyagaikat és javaslatot teszünk a legoptimálisabb, egyben legköltséghatékonyabb megoldásokra. Legfőbb célunk a hosszútávú, mindkét partner számára legelőnyösebb kapcsolat .
Éljenek a személyes konzultáció lehetőségével!
Reméljük, hogy hamarosan Önöktől is régi/új ügyfélként feladatokat (bizalmat) kapunk.
Kovács Ágnes és Malák Csaba
ügyvezetők
Esetleírás: Egy kistelepülés a rendszerváltás utáni iratait külön helységben tárolja, rendezetten, kötős irományfedélbe kötve. 8 éve nem volt iratselejtezés, az irattár megtelt. A felmérés során kiderült, hogy egy hátsó helységben rendezetlen tanácsi iratot is őriznek.
Megoldás: A selejtezésre jelölt iratokat elkülönítettük olyan módon, hogy az esetleges visszavétel lehetősége megmaradjon a levéltári jóváhagyásig. A selejtezendő iratokról a levéltári előírásnak megfelelő selejtezési jegyzőkönyvet készítünk, amelyet a levéltár illetékes vezetőjével záradékoltatunk. A folyamat végén a maradó iratokat rendeztük, tömörítettük, átlátható irattári rendet alakítottunk ki.
Elvégeztük a tanácsi időszakban keletkezett iratok rendezését, selejtezését is. A levéltár végül 5 doboz iratot vett át, viszont jelentős mennyiségű irat selejtezését engedélyezte.
A selejtezésre jóváhagyott iratok megsemmisítésével zárult a projekt.
Esetleírás: Egy minisztérium háttérintézményének irattárában egyes elődszervezeteknél korábban keletkezett iratokat nem sorolták be irattári jel alá. Így nem határozható meg az iratok őrzési ideje, nem végezhető selejtezés vagy levéltári átadás. A levéltár szervellenőrzést követően, felszólította az intézményt a szükséges iratendezés elvégzésére.
Megoldás: A rendezés megkezdése előtt felvettük a kapcsolatot az illetékes levéltárral, mivel két elődszervezet irattári terve az érintett időszakból nem volt fellelhető. Az utólagos besorolást az intézmény és a levéltár által jóváhagyott irattári tervek alapján végeztük el. A rendezés során az iratokról jegyzék készült, amely tartalmazta a keletkezés évét és a javasolt irattári jelet (megnevezéssel). A jegyzék alapján történt az iratok selejtezése, illetve az új irattári rend kialakítása.
Esetleírás: Egy önkormányzat iratai vízbetörés során eláztak. Az iratok mentése, szárítása nem történt meg időben és szakszerűen ezért súlyos penészfertőzés alakult ki. Az iratok foltosodtak, szennyeződtek. Az iratokat fertőtleníteni és rendezni kellett. Külön kellett választani a menthető és a kényszerselejtezés alá vonandó iratokat.
Megoldás: A szennyezett iratanyag fertőtlenítését a helyszínen végeztük el. A fertőtlenítést követően az iratkötegeket speciális szénszűrővel ellátott porszívóval tisztítottuk meg. Az önkormányzat munkatársaival egyeztetve különválasztottuk azokat az iratokat, amelyek selejtezés elkerülhetetlen volt. A kényszerselejtezett iratokról jegyzék készült. A menthető iratok besorolásra kerültek az irattárba.