Esetleírás: Egy minisztérium háttérintézményének irattárában egyes elődszervezeteknél korábban keletkezett iratokat nem sorolták be irattári jel alá. Így nem határozható meg az iratok őrzési ideje, nem végezhető selejtezés vagy levéltári átadás. A levéltár szervellenőrzést követően, felszólította az intézményt a szükséges iratendezés elvégzésére.
Megoldás: A rendezés megkezdése előtt felvettük a kapcsolatot az illetékes levéltárral, mivel két elődszervezet irattári terve az érintett időszakból nem volt fellelhető. Az utólagos besorolást az intézmény és a levéltár által jóváhagyott irattári tervek alapján végeztük el. A rendezés során az iratokról jegyzék készült, amely tartalmazta a keletkezés évét és a javasolt irattári jelet (megnevezéssel). A jegyzék alapján történt az iratok selejtezése, illetve az új irattári rend kialakítása.