Kihívás: Egy budapesti önkormányzat 1999 előtt keletkezett műszaki iratokat akart Budapest Fővárosi Levéltárnak átadni. A feladat nagysága miatt saját erőforrással nem tudták az előkészítést elvégezni. Közhasznú munkások bevonására tett kísérlet szakmai okok miatt vallottak kudarcot. Végül, Cégünket bízták meg a levéltári átadás előkészítésével és lebonyolításával.
Megoldás: A Pannon Archív Kft. évek óta végzi a Levéltári Kollégium által kiadott „Selejtezési mintajegyzék az építési iratokhoz 1950-1999” című ajánlás alapján az 1950–1999 között keletkezett, általában 25E4 irattári jel alá sorolt műszaki iratok levéltári átadását. Az általunk előkészített iratokból Budapest Főváros Levéltára több mint 4 000 doboznyi építési-műszaki iratot vett át az elmúlt években.
Cégünk — egyeztetve a levéltárral — újrarendezte az iratokat, elvégezte a szükséges selejtezést, majd dobozolás és jegyzékelés után beszállította az iratokat a levéltárba.
Esetleírás: Egy önkormányzati tulajdonú, végelszámolás alatt álló Kft. továbbőrzendő iratait a tulajdonos önkormányzat irattárában helyezték el. Az iratokat az önkormányzat irattári rendjébe kellett illeszteni és külön rendezni a munkaügyi iratokat.
Megoldás: Az iratokat az önkormányzat nyilvántartási rendszere szerint dobozoltuk, jegyzékeltük, címkéztük. A munkaügy iratokat az önkormányzat elvárásának megfelelően rendeztük: minden egyes dolgozó valamennyi iratát egyesítettük (bérkartonok, munkaszerződések, személyi tasakok, NYENYI lapok, adópapírok, stb.), az így létrehozott személyenkénti csomagokat szoros ÁBC –be (névsorba) rendeztük.