A levéltári átadást minden esetben szakmai egyeztetés előzi meg az illetékes levéltárral. A levéltári átadáshoz az iratokat a levéltár igényei szerint válogatjuk, selejtezzük és megfelelő sorrendben archiváljuk. Az átadandó iratokat semleges kémhatású dobozokba helyezzük. A dobozokon feltüntetjük az azonosításhoz szükséges adatokat, majd elkészítjük az átadás–átvételi jegyzéket.

A levéltári átadáshoz gyakran tartoznak speciális kiegészítő feladatok is:


  • hiányzó iktatókönyvek pótlása;
  • jegyzékelés megadott szempontok szerint;
  • fém kapcsok és a műanyagok eltávolítása;
  • iratfertőtlenítés;
  • levéltári beszállítás.

A levéltári átadás terén jelentős önkormányzati és államigazgatási (állami nagyvállalatok, minisztériumok, háttérintézmények) referenciákkal rendelkezünk.